İŞLETİM SİSTEMLERİ

İşletim Sistemi
Bilgisayarda çalışan, bilgisayar donanım kaynaklarını yöneten ve çeşitli uygulama yazılımları için yaygın servisleri sağlayan bir yazılımlar bütünüdür.
İşletim sistemi özetle bilgisayardaki tüm donanımların, yazılımların ve dosyaların yönetimini sağlayan en temel yazılımdır. Yani bilgisayarın ruhu da diyebiliriz. İşletim sistemleri bilgisayarın başlamasından kapanana kadar geçen süre boyunca çalışırlar.
İşletim sistemi yüklü olmadan bilgisayar, tablet veya telefonumuzu kullanamayız.


İşletim Sisteminin Görevleri
-Merkezi işlem birimini ayrı işlere yönlendirmek ve yönetmek.
-Ana belleği yönetmek.
-Harici kayıt cihazlarını yönetmek.
-Giriş/çıkışları kontrol etmek.
-Bilgisayar sisteminin güvenliği ve kontrolünü sağlamak.
-Dosya yönetimini sağlamak.

İşletim Sistemlerinin Kullanıldığı Alanlar
İşletim sistemleri bilgisayar, tablet, video oyun konsolları, cep telefonları, web sunucularında, arabalarda, beyaz eşyalarda hatta kol saatlerinin içinde bile yüklü olabilir. İşletim sistemleri hayatımızın olmazsa olmazı haline gelmişlerdir.

Bilgisayarlardaki İşletim Sistemleri
-Windows(XP,7.8.10)
-MacOS(Apple bilgisayarlarda)
-Ubuntu(Bedava ve açık kaynak kodlu)
-Linux(Açık kaynak kodlu)
-Parduş(TÜBİTAK Tarafından geliştirilmiştir)

Tablet ve Telefonlardaki(Mobil) İşletim Sistemleri
-IOS(Apple marka telefonlarda)
-Android(Google'a ait mobil işletim sistemi)

Format Atmak(İşletim Sistemi Kurmak)
-Üreticiden sağlanan veya satın alınan CD/DVD veya USB disk kullanılarak işletim sistemi bilgisayarlara kurulabilir.
-Kurulacak bilgisayarın donanımları işletim sistemini desteklemelidir.
Üreticiden sağlanamayan internetten indirilip kullanılan işletim sistemlerinde güvenlik açıkları bulunabilir. Bu durum da tüm bilgilerinizin çalınmasına sebep olabilir.

Yorumlar