PROGRAM SENARYOSU YAZMA, ALGORİTMA VE AKIŞ ŞEMASI

Bir program yapmaya başlamadan önce ne yapacağımızı ya da hangi problemi çözeceğini kafamızda belirleyip bir kenara not etmek gerekir. Bu adım problemi somutlaştırmaktır. Daha sonra ise problemin nasıl çözüleceğini bulmak için araştırma yapmak gerekir.
Problemin çözümü için bir program veya oyun yapmak isterseniz kağıdı kalemi elinize alıp yazmaya başlayın. Hayal gücünüzü zorlayın. Öncelikle programın yapımı için senaryonuzu oluşturun. Senaryoda tüm detayları vererek her şeyin anlaşılır olmasını sağlayın. Daha sonra ise senaryonun ALGORİTMAsını oluşturarak yapım aşamasının adımlarını belirleyin. Unutmayın, her algoritmanın bir başlangıcı ve bir bitişi vardır. Daha sonra ise aşamaları anlaşılır kılmak için AKIŞ DİYAGRAMInı oluşturun. Akış diyagramlarında kullandığınız şekillere dikkat edin. Konuyu hiç bilmeyen birisi bile akış diyagramına bakarak sorunu nasıl çözebileceğini anlamalıdır.
Ve artık oyunu ya da programı yazmaya başlayabilirsiniz.
Aşağıda örnek bir senaryo, algoritma ve akış diyagramı verdim. Siz de kendi program ve oyununuzu yapmadan önce bu üç adımı yapmaya çalışın. Daha sonrasında KOD yazarken artık daha az hata yaptığınızı da göreceksiniz. Yazdıklarınızı saklayın. Onlar sizin kendi aklınızın bir ürünüdür. Nasıl bir meyve olgunlaşıyor ve yenmeye hazır hale gelmek için belirli aşamalardan geçiyor ise siz de aynı meyvenin gelişimi gibi bir oyun yapmaya hazır oluyorsunuz. Yaptığınız oyunları arkadaşlarınız ile paylaşın, arkadaşlarınızın oyununuza yaptığı yorumlara kulak verin. Çünkü onlar sizin oyununuzu veya programınızı nasıl geliştirebileceğinizi, hatalarınızı söyleyeceklerdir. Hatalarınızdan ders çıkarın. Tekrar aynı hataları yapmayın. Yapım aşamasında kimlerden yardım aldıysanız onlara da teşekkür etmeyi unutmayın.
!!!!!BİZ ARTIK KENDİ YAPTIĞIMIZ OYUNLARI OYNAYACAĞIZ!!!!!
ÖRNEK:
NOT: Bu uygulama Scratch kullananlar için geçerlidir.
OYUN VEYA PROGRAMIN SENARYOSU
Yeşil bayrak tıklandığında oyun başlar. 
Benjamin karakterini sahneye ekle. 
Topu sahneye ekle. 
Dekor ekle. Benjamin karakteri hızlı ve sürekli bir şekilde kostüm değiştirir. 
Oyun sürekli olarak boşluk tuşuna basılıp basılmadığını kontrol eder. 
Eğer basılıyor ise Y ekseninde önce + sonra - yönde eşit miktarda hareket ederek zıplar. 
Top karakteri belirli bir x ve y konumunda sürekli olarak değişken zamanlarda kendini kopyalar. 
Kopyası -x yönünde sürekli -10 adım gider. 
Puan değişkenini oluştur. 
Topun kopyası eğer kırmızı renge değerse puan değişkenini +1 arttırsın. 
Kopya olan top -x yönünde -240 konumundan daha küçük bir konumda ise kopyayı sil. 
Eğer kopya olan top Ben karakterine değerse Oyun Bitti de ve tüm kodları durdur.

ALGORİTMA
1. Yeşil bayrağa tıklanınca oyun başlasın
2. Ben karakterini sahneye ekle
3. Top karakterini sahneye ekle
4. Dekor ekle
5. Ben karakterini sürekli ve hızlı kostüm değiştirmesi
6. Eğer boşluk tuşuna basıldı ise 7. adıma git basılmadı ise 8. adıma git
7. +y yönünde ve -y yönünde hareket et
8. Top karakteri sürekli olarak farklı zamanlarda kendini kopyalayacak.
9. İkiz olarak başladığımda sürekli olarak -10 adım git.
10. Puan değişkenini oluştur.
11. Eğer ikiz kırmızı rengine değiyor ise puan değişkenini +1 değiştir.
12. İkizin x konumu -240 konumundan daha küçük bir konumda olursa bu ikizi sil.
13. Eğer ikiz Ben karakterine değerse OYUN BİTTİ de ve tüm kodları durdur.
14. Bitir.


AKIŞ DİYAGRAMI




Yorumlar